پرسونال کوچینگ

دروغ های بزرگ موفقیت

زندگی خود را دوباره خلق کنید

بسیاری از روانشناسان معتقدند که شخصیت هر کسی تا قبل از 5 سالگی شکل میگیرد. این شامل باورهای شما درمورد موفقیت، سلامتی، ثروت، روابط و یا عشق میشود. آیا باورهای شما مانع پیشرفت میشوند و موجب این میشود که در مسیر درستی قرار نگیرید؟!

امروز قصد دارم شِش دروغ را به شما معرفی کنم که زندگی خیلی از انسانها را نابود کرده است؛

معرفی دروغ های بزرگ موفقیت

انسان خوب بودن، سبب موفقیت میشود… من همواره تأکید میکنم که “انسان خوبی” باشید و این امر مهمی‏ست؛ اما صرف انسان خوب بودن، ربطی به موفقیت در کسب و کار ندارد.

دوم اینکه سخت کوشی صرف سبب موفقیت میشود. به هیچ عنوان توصیه نمیکنم که سخت کوشی نکنید. سخت کوشی یک امتیاز بزرگ است، اما از طرفی فقط یک امتیاز محسوب میشود.

خواستن، سبب موفقیت میشود. خیلی از آدمها در تمام طول عمرشان در حال یادگیری و آماده شدن هستند، بدون اینکه هیچ کاری انجام بدهند.

داشتن تحصیلات عالی، موفقیت شما رو تضمین میکند! من معتقد هستم و توصیه میکنم که “ز گهواره تا گور دانش بجوی” اما حقیقت اینه که دنیا پر شده از آدمهای تحصیل کرده بیکار؛ تا حالا بررسی کردید که ببینید چه تعداد دکترای بیکار در جامعه وجود دارد؟

روی پول تکیه کنید بجای اینکه دارایی بسازید. چون شما یک میزان پول را در اختیار دارید، سبب حل همه مشکلات شما نخواهد شد. آیا تا بحال به این فکر کردید چرا افرادی که در لاتاریها برنده میشوند، به طور متوسط بعد از 3 سال دوباره به وضعیت قبلی برمیگردند؟

امید بستن به خدا، بدون هیچ حرکت و اقدامی. در آموزه‏ های دینی به این اشاره میشود که خدا گفته: تو یک قدم بردار و من چندین قدم برمیدارم. لطفاً قدم اول را بردارید؛ و یادتان باشد که اگر میزان تغییرات درون شما از دنیای بیرون کمتر باشد، دیر یا زود ورشکسته خواهید شد.

One thought on “دروغ های بزرگ موفقیت

  1. محمد منصوری گفت:

    عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *