#کارآفرین شدن

سمینار رازهای کسب و کار میلیاردی

راز کسب و کارهای میلیاردی

این سمینار در تاریخ 11 تیر ماه 1400 در هتل پارسیان برگزار شده است، در این سمینار توضیحاتی در مورد کارآفرین شدن و راز کسب و کارهای میلیاردی داده شده است.

خیلی از افراد ذهنیت متخصص بودن را دارند؛ بعنوان مثال ممکن است که فردی در صنعت چاپ جایگاه نخست را دارا بوده، و اکنون یک کسب و کار جدید متفاوتی راه انداخته است؛ این فرد ادعا میکند که چون در کار دیگری شماره یک بوده، پس این کسب و کار جدید هم مانند قبلی خواهد شد؛ باید گفت که اصلاً این دو به هم ربطی ندارد. هدف بنده این است که شما کارآفرین شدن را یاد بگیرید؛ ذهنیتهای کارآفرینی را درک و اجرا کنید. البته این تغییر خیلی سخت است؛ خیلی ها وجو دارند که خوب کار میکنند؛ ظاهر خیلی خوبی دارند، شرکت خیلی خوبی هم دارند؛ اما در نهایت مشاهده میکنند که یک شرکت ضررده محسوب میشوند. قطعاً این روش مناسبی برای کسب و کار نیست.

تعریف بنده از کسب و کار یعنی اگر صاحب یک بیزنس، 6 سال هم به محل کارش سر نزند هم باید روال کسب و کارش بچرخد؛ البته با درآمد مناسب و رو به رشد. به اعتقاد اینجانب، سه دسته بندی از کسب و کار وجود دارد: کسب و کار یا سودمحور است، یا کسب و کارهای اجتماعی هستند که البته بنده در ایران خیلی مشاهده نکردم؛ هدف اصلی کسب وکارهای اجتماعی برطرف کردن یک معضل اجتماعی در جامعه است؛ نوع سوم که مورد نظر و توجه بنده است، کسب و کارهای منصفانه است؛ به این صورت که بایستی به سود طرفین فکر کرد و نه فقط سود یک طرف.

کتاب آقای کوین هرینگتون به طرز فکر تصاعدی میپردازد. او ادعا میکند که موفقیت با شانس و اقبال به دست نمی آید، بلکه شما باید بتوانید موفقیت در تجارت را بارها و بارها تکرار کنید. یکی از عناصر تشکیل دهنده طرز فکر تصاعدی، این است که همه کارها بر دوش یک نفر (صاحب کسب و کار) نباشد. در هر فصل کتاب راهنمای اصلی کسب و کار این مفهوم دقیق گنجانده شده است که: کارآفرین موفق کسی است که در کسب و کار خود موفق باشد، به این صورت که مدام رشد و تصاعد پیدا کند، در خانواده، روابط و کسبو کار.

در این ویدئو بخشی از این سمینار پخش می شود.

One thought on “سمینار رازهای کسب و کار میلیاردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *