معرفی کتاب

کتاب پولسازی مثل کیمیاگری

پولسازی مثل کیمیاگری

در شروع این کتاب بی‌نظیر در زمینه‌ی کارآفرینی باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که در دانشگاه‌های ما محوریت آموزش براساس دانش تخصصی و در نهایت متخصص‌پروری‌ست و به همین دلیل اغلب اساتید مهارت‌های ثروتمندشدن را نمی‌دانند و در نتیجه نمی‌توانند آموزش دهند.
به‌نظر می‌رسد سیستم آموزشی ما حلقه‌ی گمشده‌ای دارد: دانش کسب ثروت و پول. دنیایی که در آن به‌سر می‌بریم، سه نوع دانش دارد؛ یکی دانش عمومی‌ست، دیگری، دانش تخصصی و در نهایت، دانش کسب ثروت. هرکدام از این‌ها در جای خود ارزش و اهمیت دارد؛ ولی باید توجه داشت که هرچند دانش تخصصی و دانش عمومی برای رسیدن به ثروت یک امتیاز محسوب می‌شود؛ ولی برای ثروتمندشدن باید دانش ثروت و پول را فراگرفت.
درسال 2021 همزمان با اتمام ترجمه‌ی این کتاب، رکود بزرگی (قوی سیاه) سراسر دنیا را فراگرفت. دراین میان بسیاری از شرکت‌ها ورشکسته شدند و خیلی از فعالان اقتصادی در بحران گرفتار آمدند و در این میان تعداد کمی هم با ذهنیت تساعدی یا همان رشد چند برابری موفق به کسب شرایط دوام پایدار شدند.
پرسش‌های مهمی که در مورد این اتفاق می‌توان مطرح کرد این است که چه عاملی باعث تضمین دوام در این‌نوع از کسب‌وکارها شده است؟ یا چه عاملی دوران رکود اقتصادی را به دوران برکت اقتصادی تبدیل می‌کند؟ قاعدتا پاسخ در محصول، برند، خدمات و تیم نیست؛ بلکه انحصارا در کارایی مالی خلاصه می‌شود.
مهم‌ترین دغدغه‌ی هر شخص باید ایجاد تغییرات قدرتمند در ریاضیِ پول باشد. تحول دراین زمینه باعث تغییر نگاه شما و در نهایت نتیجه‌ی متفاوت خواهد شد.
کتاب پولسازی مثل کیمیاگری، راز رشد و ثروت است؛ رازهایی که شما را بعد از اجرای صحیح هرکدام از بخش‌ها به ثروت چشمگیری می‌رساند. در این کتاب ذهنیت کاربردی درمورد پول و شیوه‌ی عملکرد آموزش داده می‌شود. تغییرندادن نگرش‌تان باعث تضعیف و نابودی کسب‌وکار و البته زندگی خود شما خواهد شد. بر اساس توصیه‌ی «دن کندی» دراین کتاب، لازم است برای کسب ثروت بر خلاف جریان آب شنا کنید!
برای کیمیاگری نیاز به فلز، ابزار و دستورالعمل است تا فلز تبدیل به طلا شود، کتاب کیمیاگری هم راز کسب ثروت را در اختیار شما قرار می‌دهد. کتاب مرجعی که در دست دارید در مورد خلق پول است و از سوی «دن کندی» که در این زمینه استاد است، نوشته شده است. او تجربه‌ی مشاوره در شرکت‌های کوچک تا کسب‌وکارهای معظم را به‌مدت حداقل چهل‌وشش سال در سطح جهانی داشته است.
معتقدم رَویه‌های غالب اکثریت جامعه در شرایط مختلف به‌خصوص در مورد پول، ثروت، موفقیت و خوشبختی به بی‌راهه رفته است و خیلی از افراد در تبدیل اشتیاق و کار به ثروت و پول مشکل دارند. بر این اساس می‌توان ادعا کرد که این کتاب همان حلقه‌ی گمشده‌ی آموزش کسب‌وکار و کارایی مالی‌ست که خواندن و به‌کاربستن آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ آن هم در سطحی که نویسنده‌ی کتاب برآورد می‌کند؛ یعنی کیمیاگری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *