پرسونال کوچینگ

فروش، موتور کسب و کار

فروش، موتور کسب و کار شما

اگر که میخواهید شرکت شما موفق شود، تمرکز خود را روی فروش بگذارید؛ اما اگر میخواهید ثروتمند شوید، بهتر است که به مردم خدمات بدهید. مثال آن شرکت bmw است که در سال 2000 با دادن خدمات جدید، فروشش را تا 80 درصد افزایش داد. جالب است که سود شرکت نیز تا 480 درصد افزایش را نشان میداد. من فکر میکنم که در مسئله فروش، ایراد احتمالی کار به دو شکل هست: یا ذهنی و یا عملی.

مهم این است بدانیم که مفهوم فروش چیست و چه چیزی باعث شد تا مایکل دل در دوران دبیرستان، معادل یکسال درآمد معلم خود را در طی یک ماه بدست بیارورد! قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که فروش، تقلا، دروغ، ریاکاری و حرف زدن زیاد نیست. فروش یعنی آن چیزی که مشتری میخواهد و به نفع او خواهد بود.

اتفاقاً فروش یعنی سکوت کردن، گوش دادن و کمک کردن به مشتری؛ حتی به قیمت ضرر برای شما! لطفاً اگر به محصول و یا خدماتی اعتقاد ندارید، از آن دست بکشید. شما باید شفافیت، احترام و اشتیاق را در الویت کار خود قرار بدهید. مایکل دل، بعنوان یک فرد ثروتمند میگوید: “بجای تمرکز بر کل بازار، روی افراد محدودتری فکر کنید.” خیلیها توانایی تشخیص مشتری از نامشتری را ندارند؛ و این را فراموش میکنند که، همه مشتری شما نیستند.

به قول جیم ران: “فروش بازی اعداد است.” شما وظیفه دارید هر ماه، بصورت مستمر نتیجه را پیش بینی و بررسی کنید. اگر شرکت شما به اصطلاح به گل نشست، پیشنهاد میدهم که تمرکز خود را روی فروش بگذارید؛ چون فروش یعنی تجارت. به یاد داشته باشید که فروش و خدمات مداوم به تعدادی محدود هم، میتواند شما را ثروتمند کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *