معرفی کتاب

کتاب تاثیرگذار و کلیدی شو

کتاب تاثیرگذارشو و کلیدی باش

در دنيای مدرن خيلی از افراد همانند اجدادشان که در عصر کشاورزی و صنعتی زندگی می کردند، برای پول‌درآوردن سخت کار می کنند و برای به‌دست‌آوردن دارايی های فيزيکی مثل ملک، زمين، کارخانه و ماشين متحمل زحمات فراوانی می شوند؛ تا جايی که حتی ممکن است زندگی شان را فدای اين موضوع کنند. سوال اصلی اين است که آيا اين شيوه، روش درستی برای ساخت دارايی ست؟

با بررسی عميق‌تر در زندگی ابرثروتمندان دنيا در کشورهای توسعه‌يافته و درحال توسعه متوجه می شويد خيلی از افرادی که هشتاد درصد ثروت، درآمد، سود و بازار را در اختيار دارند، برعکس عموم مردم که سخت کار می کنند تا دارايی فيزيکی بسازند، روی هوشمند کارکردن برای ساخت دارايی های معنوی متمرکز هستند؛ و به‌جای وقت‌گذاشتن زياد برای به‌دست‌آوردن دارايی های فيزيکی، اکثر اوقات روزانه‌شان را صرف رشد شخصيتی و ساخت دارايی های معنوی می کنند که اين مساله در اصل و همواره راز به‌دست‌آوردن ثروت برای اين گروه از افراد بوده است.

تمام اين عوامل باعث شده است به‌جای اين‌که اين افراد دنبال فرصت‌ها باشند، فرصت‌های ناب و عالی به اين افراد در زمان و مکان مناسب پيشنهاد شود؛ و به‌نوعی فرصت است که سراغ آن‌ها می آيد.

کتاب «دنيل پريستلی» با نام تاثيرگذار و کليدی شو، به شما ياد مي‏دهد چگونه با کارکردن و تغييردادن يکسری از ويژگی های شخصيتیتان، تبديل به يک فرد کليدی و تاثيرگذار در مدتی کوتاه شويد؛ به‌گونه‌ای که کسی نتواند ناديده‌تان بگيرد.

در روزگار امروز، عده‎ای از افراد رشد پايينی را در عرصه های مهم زندگی شان تجربه می کنند که در نهايت ممکن است به صفر برسد يا درهمان نقطه باقی بماند. در سوی مقابل، گروه ديگری از افراد هستند که رشد بالايی در حوزه‌های مهم زندگی دارند؛ که البته محقق‌کردن و پايدارماندن اين وضعيت در بلندمدت، نيازمند کارکردن هوشمندانه روی شخصيت و ساخت دارايی های معنوی با زير بنای درست است که باعث کارايی بالا می شود.

ساخت دارایی های معنوی مهم‌ترين مهارتی ست که هم از نظر سرمايه و هم دارایی، ميزان نقدشوندگی بالایی در ميان‌مدت (نه ماهه) و بر اساس اصول اعلام‌شده در اين کتاب برای شما در بردارد.

انباشت ثروت، با توجه به تمرکز روی دارایی های فيزيکی نمی تواند رشد بالا (تصاعدی) و مستمر را به‌تنهایی برای شما ميسر کند. ولی با در نظرگرفتن قواعد KPI يا تاثيرگذار و کليدی شدن و ناديده‌نگرفتن هرکدام از عناصر تشکيل‌دهنده‌ی آن، شما می توانيد رشد تصاعدی همراه مشارکت با افراد منصف و کارآمد را تجربه کنيد.

در اين کتاب ياد می گيريد ساخت دارايی های معنوی و تبديل‌شدن به يک فرد تاثيرگذار و کليدی می تواند باعث انباشت ثروت پايدار شود. با تمرکز درست روی پنج اصل کليدی، در زمان کم‌تر و با کيفيت بهتر و در ضمن با انرژی کم‌تر، رشد بالايی به‌دست می آوريد. آگاهی از ظرايف و چگونگی انجام اين کار برای اين‌که دست از سخت‌کارکردن در ساخت دارایی های فيزيکی برداريد و روی نقطه‌ی درستی تمرکز کنيد، از جمله مواردی ست که با خواندن اين کتاب و به‌کاربستن درست و اصولی قواعدش برای شما حاصل خواهد شد.

نکته‌ی جالب‌توجه در ايران اين است که نزديک به چهار دهه، مدرک گرایی و مصرف‌گرایی توانسته توجه عموم مردم را به خود جلب کند. در صورتی که در يک اقتصاد سالم، مردم بايد مولد و تاثيرگذار باشند و به‌جای تقويت مدرک‌گرایی، نيروی زيادی را صرف تقويت نوآوری و خلاقيت کنند. در اين‌صورت همه‌ی ما می توانيم شاهد ظهور افراد تاثيرگذار و کليدی (مولد) باشيم که در هر صنعت و شهر و اجتماعی وجود خواهند داشت. کتاب تاثيرگذار و کليدی شو چنين رويکردی را هدف گرفته است و از اين جهت جزو آثار بحث‌برانگيز و مهم حوزهء کارآفرينی به‌شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *